SaaS-markkinointifunktion rakentaminen: Toimitusjohtajan tärkeät strategiset valinnat

12/02/2025

Online

Markkinoinnissa onnistuminen on avaintekijöitä SaaS yrityksen kasvussa, erityisesti Suomesta ulkomaille. Sen tärkeyttä ei voi liikaa korostaa. Harvat siinä kuitenkin onnistuvat. Suomalaisille myyntivetoisille SaaS-yrityksille ja myyntitaustaisille perustajille markkinointikyvykkyyden rakentaminen itse tai kumppanin avulla on osoittautunut erityisen vaikeaksi. Kun itse ei osata, koitetaan asia ulkoistaa palkkaamalla henkilö tai kumppani markkinointia tekemään, liian usein huonolla menestyksellä.

Mitä sitten toimitusjohtajan tulisi pohtia kun hän tekee markkinointifunktion resursointiin liittyviä tärkeitä päätöksiä sen luomiseksi tai matkan varrella? Muutamia esimerkkejä:

  • Milloin rakentaa kyvykkyys itse, milloin käyttää kumppania?
  • Miksi kumppanin tai CMO:n valinta on toimitusjohtajan vahingossa tekemä markkinointistrateginen päätös?
  • Milloin kumppania/CMO:ta on syytä vaihtaa?
  • Millaisia markkinoinnin rooleja tai kumppaneita matkan varrella tarvitaan?
  • Toimiston tai rekrytoinnin onnistunut briifaus?

Tässä tilaisuudessa SaaS-klubin vetäjä Antti Pietilä ja SaaS-markkinointitoimisto Advance B2B:n Head of Sales, Akseli Matila jakavat kokemuksia markkinointikyvykkyyden rakentamisesta.

Kysy, verkostoidu & jaa kokemuksia kollegoiden kanssa

Tilaisuuden yhteydessä on nyt erinomainen mahdollisuus vaihtaa ajatuksia niin puhujin kuin muiden SaaS-klubin kollegoiden kanssa. Tarjolla on nimittäin erillinen Q&A-huone sekä tilat verkostoitumiseen. Itse esitykset kestävät yhteensä hiukan yli tunnin, mutta varaa toki aikaa myös jatkokeskusteluille! Nähdään linjoilla ke 12.2. klo 15-17. 👋

Tilaisuudessa äänessä:

Akseli Matila

Akseli on ratkonut SaaS-yritysten markkinoinnin resursoinnin ja strategisten valintojen kysymyksiä jo yhdeksän vuoden ajan. Hän työskentelee markkinointitoimisto Advance B2B:ssä ja on johtoryhmän jäsenenä. Advance B2B on strateginen markkinointi- ja HubSpot-kumppani teknologiayrityksille.

Akselilla on laaja kokemus B2B SaaS -liiketoiminnasta ja palvelumyynnistä. Vuosien varrella hän on ollut mukana näkemässä, mikä toimii ja mikä ei, kun SaaS-yritykset tekevät markkinoinnin rekrytointeja, yrittävät kansainvälistymistä ja valitsevat yhteistyökumppaneita. Akselin intohimon kohteina ovat brändit, bisnesstrategiat ja napolilainen pizza.