Kasvustrategia 2/5: Markkinointivetoinen myynti, Case Showell

13/11/2024

Online

Sadan miljoonan SaaS-yrityksen voi luoda viidellä eri tavalla. Tässä klubitilaisuuksien sarjassa käydään esimerkkien kautta läpi kaikki viisi kasvustrategiaa ja niissä onnistuminen. Tällä kertaa vuorossa on 2/5 eli satasista hieman yli tuhanteen euroon kuukaudessa maksavat tuotteet. Tule mukaan!

Tässä kokoluokassa asiakashankinta on markkinointivetoista, mutta asiakas voi edellisestä poiketen tarvita myyjää.

Käymme ensin läpi kasvustrategiaa yleisesti SaaS-klubin vetäjän, Antti Pietilän johdolla, jonka jälkeen sukellamme Showellin kasvusta vastaavan Lauri Makkosen kanssa siihen, kuinka Showell siirtyi myyntivetoisesta markkinointivetoiseen kasvuun.

Showell tekee sales enablement –softaa, ja epäonnistuneen kansainvälistymisyrityksen myötä yritys kääntyi reilusti tappiolle. Tervehdyttämisen yhteydessä myyntimallinkin oli vaihduttava, ja hyvä niin, sillä nyt kasvu syntyy pääosin inboundina ja mikä tärkeintä, erittäin kannattavasti. 🚀

Tilaisuudessa käydään konkreettisesti ja yksityiskohtaisesti läpi niitä keinoja, joilla tulosta nyt syntyy ja miten iso muutos saatiinkaan vietyä läpi.

Tilaisuudessa äänessä:

Lauri Makkonen

Lauri Makkonen on Showell Oy:n kasvujohtaja, jolla on vuosikymmenen kokemus erilaisten digitaalisten palveluiden muotoilusta, kehittämisestä, myynnistä ja markkinoinnista.

Hänen intohimonsa on kehittää tuotteita, jotka yhdistävät yritysten tarpeet ja käyttäjien toiveet, ja jotka ovat taloudellisesti kannattavia.

Lauri on toiminut sekä johtajana että konsulttina erilaisten digitaalisten B2B- ja B2C-palveluiden parissa, saavuttaen merkittäviä tuloksia kasvumarkkinoinnissa ja tuotekehityshankkeissa.

Antti Pietilä

Antti on Software Finlandin hallituksen jäsen, Loyalistic Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja sekä SaaS Klubin vetäjä. Menestystä etsimässä 
-podcastissaan Antti nostaa esiin erityisesti SaaS-yrittäjiä.