Pivot

Kun (SaaS-)startup muuttaa suuntaa, puhutaan pivotista, eli kääntymisestä tukipisteen tai -pisteiden ympärillä kohti uutta. Tällöin on todettu, ettei menestyksen avain löydy nykyisestä suunnasta, vaan sitä on haettava muualta.
Koko kuvaus »

Product-Led Growth

Perinteisesti SaaSia on myyty tai markkinoitu, jolloin asiakkaalle tuote “myydään” paperilla ja tuotteen kokeilu tai demo on melko myöhään ostoprosessissa. Onhan totta, että monelle liiketoimintapäättäjälle tärkeintä on tuotteesta saatavat hyödyt, kuin se minkälainen tuotetta on käyttää.
Koko kuvaus »

Product-Market Fit

SaaS-yrityksistä tai ylipäätään startupeista puhuttaessa kuulee usein puhuttavan Product-Market Fit:istä (PMF). Sanotaan, että yritykset ovat vaiheessa joko ennen tai jälkeen Product-Market Fit. PMF on erityisesti alkuvaiheessa jopa mystiset ulottuvuudet saava käsite, jossa perustaja(t) arvuuttelevat onko PMF jo saavutettu vai ei.
Koko kuvaus »