Myyntisyklin pituus mittaa aikaa, joka kuluu myynniltä keskimäärin kuljettaa liidistä asiakkaaksi. SaaS-yrittäjien kanssa jutellessa tyypilliseksi myyntisykliksi mainitaan usein 6-18 kuukautta.
Myyntisyklin pituuteen vaikuttaa se, mistä kello lähtee liikkeelle ja kuinka hyvin asiakasta on hoivattu ennen kuin myynti ottaa kopin.
Jos liidi tuotetaan markkinoinnin toimesta inboundina ja on hoivattu kunnolla, on myyntisykli selvästi lyhyempi. Toisaalta liidi on saattanut viettää jo kuukausia markkinoinnin myllyssä. Tätä ei kuitenkaan huomioida myyntisykliä laskettaessa.
Outbound-myynnissä, jossa myyjä luo liidin kylmäsoitolla tai muulla -kontaktoinnilla, myyntisykli on usein inboundia pidempi, mutta kokonaiskesto ensikontaktista kauppaan voi silti olla lyhyempi.