SaaS-yritys ei yleensä puhu eikä mittaa liikevaihtoa, vaan keskeisenä korvikkeena käytetään Monthly Recurring Revenue -lukua eli MRR:ää tai sen 12 kertaa Annual Recurring Revenue -lukua eli ARR:ää.
MRR:ään lasketaan mukaan vain toistuva kuukausilaskutus, ei siis kertaluonteisia eriä kuten käyttöönottoa tai koulutusta.
SaaS-yrityksen kasvu tähtää juuri toistuvaislaskutuksen kasvattamiseen joko kuukausi- tai vuosilaskutteisesti. Kun vuosilaskutus on kuitenkin teknisesti 12 kuukauden kuukausierät etukäteislaskutettuna, toistuvaislaskutus on siis kullekin kuukaudelle jyvitetty laskutus. MRR kuvaa tällöin liiketoiminnan koon kasvua parhaiten.
Toiset yritykset tai sijoittajat tykkäävät seurata ARR:ää, eli kertoa 12 * MRR. Kyse on tavasta.